En tiedä mistä taas kiikastaa, kun ei tuu uni sit millään. Minneköhän se Nukku-Masa on tällä kertaa eksynyt? Liisan kanssa Ihmemaahan vehtaamaan vai Mikä-Mikä-Maahan Peter Panin kaveriksi kiusaamaan Kapteeni Koukkua? Hempatti sille sällille pitäis hankkia kartta ja kompassi, että osaisi tännekin. Enkä usko, että kellostakaan olisi haittaa. Osaisi ehkä sitten tulla ajoissa, eikä vasta joskus näin kuuden ja kukon laulun välillä. Alkaa vaan oleen taas pinna kireällä, kun jääpi unet turhan vähiin.

En tiedä miten muut ihmiset reagoivat unen puutteeseen, mutta musta ainakin muovautuu hiljalleen pieni piru. Jos tätä jatkuu viikko tai pari, niin murisen sen jälkeen pian kaikille.

Eilen esimakua tuosta mun piruksi muuttumisesta sai jo Soneran asiakaspalvelun neiti. Tuossa marraskuun lopulla tilasin uuteen kotiini netin ja samalla sitten läppärin. Silloin mukava mieshenkilö kertoi, että kone tulee noin kolmen viikon kuluessa. Toissa päivänä sitten soittelin Soneralle ja kyselin missä koneeni viipyy. Liekö sekin eksynyt matkalla. Näin oli tosiaan päässyt käymään. Jotenkin mystisesti tilaus oli vaihtunut matkalla pöytäkoneeseen, sitäkään tosin ei ole onneksi toimitettu tänne asti. Olisin voinut repiä peliverkkareitani, kun olisi alkanut pukkamaan useampaa pakettia Fujitsu-Siemensiltä. "Tässä sinulle kone. Kannapa sitten urheilukassissa mukana näyttöä, keskusyksikköä, näpsistä ja pientä jyrsijää." Hieman sitten avauduin asiasta. Mieshenkilö asiakaspalvelussa oli vissiin blondi, koska kysyi, että mitä minä haluan. Vastasin toki, että läppärin tänne ja heti. Ystävällisesti lupasi heti laittaa asiaa eteen päin.

Eilen sitten soittelin sinne uudelleen ja ajattelin varmistaa, että tilaus on nyt varmasti mennyt eteen päin. Neiti siellä ystävällisesti ilmoitti tilauksen lähteneen, mutta toimitus aika on se vähintään kolme viikkoa. Siinä vaiheessa paloi hihat. Annoin asiasta rakentavaa palautetta. Mitä  hempattia minä joudun siitä kärsimään, että he siellä kämmäävät?! Ei ole mun vikani, että sälliltä on ollut kuulolaitteesta patterit loppu tai kuullun ymmärtäminen heikkoa. Pitääkö sinne palkata sellaisia?! Ensimmäinen sälli lupasi mulle marraskuun lopulla, että saan kannettavan kolmessa viikossa. Äiti on ainakin mulle opettanut, että lupaukset on pidettävä. Murrr siis Soneralle. Onneksi muuten tuo neiti asiakaspalvelussa oli yllättävän kärsivällinen (liekö väsyneitä ja vittuuntuneita blondeja soitellut sinne ennenkin) ja lupasi pistää hoputuspyyntöä siihen tilaukseen. Olisi muuten vissiin pitänyt kysäistä, että koska mun modeemini tulee... Sellainenkin kun luvattiin. Saanpahan tuosta syyn soittaa sinne taas tänään...

Ai niin... vanha kämppä on sitten tyhjä nyt. Pääsee täti isänöisiän kanssa sitä tarkistaa ja desivoimaan sitten viiminen päivä tai koska arvon rouvalle mahtaa sopiakaan.